CAO Aanvullende regelingen die deel uitmaken van de CAO

Nederlandse Universiteiten
1 juli 2024 tot en met 30 juni 2025

Bijlage J Aanvullende regelingen die deel uitmaken van de CAO

Naast de cao-tekst en de hiervoor opgenomen bijlagen hebben cao-partijen afspraken gemaakt die deel uitmaken van de cao en terug te vinden zijn in aparte bijlagen bij de cao:

J.1  Universitair Functie-ordenen

1. De uitleg van het systeem en rechtsregels bij de toepassing van Universitair Functie-ordenen (UFO) inclusief gebruikershandleiding voor het geautomatiseerde indelingsinstrument.
  2. Reglement Landelijke Commissie Functie-ordenen Nederlandse Universiteiten (LAFO).
  3. De onder a en b genoemde handleiding en reglement zijn te raadplegen op www.unl.nl

J.2  Sociale Zekerheid

1. Bovenwettelijke Werkloosheidsregeling Nederlandse Universiteiten (BWNU).
  2. Ziekte- en Arbeidsongeschiktheidsregeling Nederlandse Universiteiten (ZANU).
  3. De onder a en b genoemde handleiding en reglement zijn te raadplegen op www.unl.nl

J.3  Nevenwerkzaamheden

1. Sectorale regeling nevenwerkzaamheden Nederlandse Universiteiten die zowel op werknemers als op de in de regeling genoemde betrokkenen van toepassing is..
  2. De onder a genoemde regeling is te raadplegen op www.unl.nl

J.4  Geschillen

1. Sectorregeling Geschillencommissie Nederlandse Universiteiten.
  2. De onder a genoemde regeling is te raadplegen op www.unl.nl

J.5  Arbo deelcatalogus

De op 16 mei 2024 door cao partijen vastgestelde arbodeelcatalogus PSA (psychosociale arbeidsbelasting); werkdruk en sociale veiligheid (na goedkeuring van de Arbeidsinspectie). Hierbij geldt dat deze deelcatalogus PSA een keuzemenu is voor gerichte toepassing van de Arbowet binnen universiteiten.

J.6  Sectorale Regeling Melden Vermoeden Misstand (Klokkenluidersregeling)

Cao-partijen zijn in gesprek over een Regeling Vermoeden Misstand (Klokkenluidersregeling). Indien partijen besluiten een regeling vast te stellen, wordt deze na afronding door cao-partijen als bijlage J.6 aan de cao toegevoegd (en zal deze te raadplegen zijn op www.unl.nl).