Brandbrief van KWF, umc's en universiteiten over bezuinigingen op onderzoek en onderwijs

MRI scanner

Het kabinet heeft voorgesteld om structureel € 1 miljard per jaar te bezuinigen op hoger onderwijs en onderzoek. De bezuinigingen hebben grote negatieve gevolgen voor onze innovatiekracht, het onderwijsniveau en de kracht van Nederland om aan de oplossingen te werken voor de talloze uitdagingen die voor ons liggen, zoals kankeronderzoek. Daarom hebben KWF Kankerbestrijding, Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis, het Nederlands Kanker Instituut, de Nederlandse Federatie van Universitaire Medische Centra, Integraal Kankercentrum Nederland, de Nederlandse Federatie van Kankerpatiëntenorganisaties en Universiteiten van Nederland een brandbrief gestuurd aan de Tweede Kamer. Zij roepen op om de bezuinigingen terug te draaien.

Lees de brandbrief van de organisaties hier.

Brandbrief bezuinigingen onderwijs en onderzoek

Brandbrief bezuinigingen O&O 11 oktober 2024 _DEF_ unsigned.pdf

Publicatie