Unlimited

Evenement

De grensoverstijgende bijeenkomst voor iedereen die werkt in, met en voor universiteiten.

Het festival wordt geopend met onder andere minister Robbert Dijkgraaf en ASML CEO Peter Wennink, en we kijken live het heelal in door de lenzen van de grootste radiotelescoop ter wereld met dr. Marc Klein Wolt, directeur van het Radboud Radio Lab. Op vrijdag wordt het festival feestelijk afgesloten met de Academic Startup Competition maar niet zonder een korte reis naar de maan te hebben gemaakt in het mobiel planetarium. Tussendoor is er tijd voor goede koffie en een kennismaking met sectorbrede initiatieven als Wetenschapveilig, Erkennen&Waarderen en het Team aanpak Lerarentekort.

Het programma is samengesteld met en door de universiteiten, over onderwijsbeleid en talentstrategieën, campusontwikkeling en dilemma’s in internationale en nationale samenwerking, studentenwelzijnsbeleid, digitalisering, flexibilisering en een goed gebruik van data. Alles in een ander jasje dan je gewend bent: nu eens geen rapporten of papers, maar discussies, Theatercolleges, wervelende workshops, een reis door de ruimte, een onderwijsinnovatiecafe en de uitreiking van een bijzondere prijs.

Het festival is opgebouwd rond 4 programmalijnen:

• De universiteit als motorblok van vooruitgang. Denk onder andere mee over hoe we wetenschapscommunicatie in kunnen zetten in de maatschappij
  • De universiteit als broedplaats van talent. Ga voor een eerlijk gesprek met jonge wetenschappers over talent, werkdruk en persoonlijke en professionele ontwikkeling
  • Het huis van de universiteit. Wissel kennis uit over de campus van de toekomst met duurzame innovaties
  • De universiteit als knooppunt. Laat je meenemen in de prikkelende inzichten en uitdagingen van het doorbreken van het binaire stelsel

Meneer de professor

Informatie over evenementen